Strona główna >> Słownik pojęć >> DTP (Desktop Publishing)

DTP (Desktop Publishing)

Skład komputerowy (DTP) używany jest do tworzenia profesjonalnie wyglądających dokumentów, o wyższym poziomie komplikacji niż te wychodzące z edytorów tekstu. Umożliwia też stworzenie druków informacyjnych i reklamowych. Pozwala na zachowanie kontroli nad całym procesem tworzenia dokumentu, szybką korektę, zmianę informacji, uaktualnienie.

Program do składu pozwala wprowadzać do tekstu różne kroje pisma, wielkości liter, atrybuty takie jak pogrubienie czy pochylenie, podobnie jak edytory tekstu. Potrafi również operować kerningiem, przestrzenią pomiędzy parami liter oraz trackingiem - przestrzenia pomiędzy całą grupą liter. Tekst, wpisywany w ramkach tekstowych, może być umieszczony pod dowolnym kątem. Grafika umieszczana jest w oddzielnych ramkach, można ja skalować, obracać, pozycjonować na stronie z dokładnością do ułamka milimetra. Program do składu pozwala na uzyskanie wyciągów barwnych CMYK, a także wyciągu koloru według standardów Pantone czy innych standardów zdefiniowanych przez użytkownika.

<< Powrót